Krokom förskolegård metod och programhandling
Lekande stad, Jessica Agoes m.fl. har genomfört ett stort programarbete tillsammans med förskolebarn för en ny stor fin förskolegård i Krokom.
De har arbetat fram en översiktlig programhandling med gestaltningsprinciper och en ingående beskrivning av hur dialogarbetet gått till, tillsammans med barnen - dialogprocessen.
På vårt seminarium den 11 oktober presenterade Jessica Agoes, Lekande stad och Jochim Vemmerstad Outer Space Arkitekter sitt omfattande arbete.
Tack Krokoms kommun för att vi får lägga ut dessa länkar!
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Magnus Blixt » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Hej Andreas! Ber om ursäkt att svar dröjt. Ja, Tengboms Stockholm. Tyvärr inte h..”
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
Senate inlägg
Etikettmoln
nätverksmöte arvika skolhusgruppen högsta betyg peter lippman grundskola funktionsprogram poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård frukostmöte skollokaler rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog jämförelse utvärdering ur play hygienrum examensarbete utomhuspedagogik helsingfors törnquist modulförskolor kästa skola alt arkitekter arkdes paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning gemensamma ytor värderingsverktyg magnus anclair kungsholmens skola oslo 2018 masterclass tidningsartiklar barrett hemlingby tidskriften stad stadsbyggnad enkät multifunktionshus lärarnas tidning hemsida framtidsspaning krokom hälsofrågor tiundaskolan vallastaden dimensionering lighting tengbom upprustning rebus fysisk lärmiljö arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark aix sjöstadsskolan gällivare bygga gradänger barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak barn i samhället oecd ele lunaskolan vägledning parker antologin programhandling miljö liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder hyllievångsskolan utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa bokus hagaskolan white arkitekter fokus modulskolor opinion bygga skola rum aor architects pedagogen inomhusmiljö videofilmer utveckling dn debatt skolgårdsgestaltning energi intervjuer svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö skolbyggnader berlin erfarenhetsåterföring bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag massivträ diskussion göteborg norge klassrum glömstaskolan webbinarium nätverk möte skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys skolinspektionen gymnasium npf högskolan i gävle dokumentation temporära skolbyggnader rötterna i rinkeby stockholm publikationer skr bok utbildningsförvaltningen forum bygga skola danmark skolverket fysisk miljö samhällsplanering spsm energieffektivitet sveriges arkitekter konferens konferenser förskola skolans nya rum arkitekturpolitik arkitektur gestaltad livsmiljö förskolegårdar förskolor boverket lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök högsta betyg stort a skolmiljö skl skolplanering skolor gåturer stort a skolutvärdering kurser lärmiljöer utvärdering av skolor förskolan ifous skolans utemiljö baracker almedalen ljus och belysning skola arkus tävling stadsplanering forskning hig rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer lärande barnens miljö kth barns utemiljö utdanningsdirektoratet webinarium pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt rapport friyta programarbete innovativa lärmiljöer inkluderande movium midsommarkransens skola malmö lärmiljöpodden barn i stad utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola video angelaki riktlinjer artiklar workshop bub louise sassene westholm kiruna möblering högstadieskola tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola pbl lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage forskning slu evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet debattartikel skl förstudie trondheim umeå universitet referat användning av skollokaler linköping utemiljöer london stödmaterial 3d-glasögon bygge studieresor alviksskolan förskolans utemiljö post occupancy evaluation podcast lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt järfälla om lärmiljöer knutbyskolan handledning gröna kvaliteter friytor f-6 skola cored ljus, ljud och luft release forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor universet sweco disputation liljewalls behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning dialog arq pedagogik kth arkitektur nya zeeland slu lindängeskolan bygglekplatser sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet linkedin högstadium grundskolor arkis stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff undervisningsnära gradänger skolmiljöer jordbro gymnasier eu-projekt göteborgs universitet skoldesign kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba utevistelse råd adlibris studenter campus vasastan nfp rikstens skola remissvar bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan herresta barkarby lekredskap kapacitet utelek uppsala hemkunskap landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser johan skytteskolan landamäreskolan cykel deltagande regeringsuppdrag evidence based design